Registruokis į efektą
LT

Kodėl visi daro jogą ir pilatesą, ir tu turėtum irgi?

grįžti atgal

Žmogus yra sutvertas būti fiziškai aktyvus, vaikščioti nelygiais paviršiais, rinkti uogas, laipioti į medžius, bėgti ir kovoti, ir apskritai prisitaikyti prie gana atšiaurių sąlygų. Tačiau didžioji dalis šiuolaikinių žmonių gyvena visiškai kitokį gyvenimo būdą nei mūsų kūnas yra pripratęs per ilgus evoliucijos metus. 

Palyginus su visa žmonijos istorija, tik visai neseniai mes pasidarėme sėslūs. O šiandien esam kaip niekad našūs ir pasiturintys, tačiau antidepresantų pardavimai auga, o jauni žmonės vidutiniškai yra fiziškai silpnesni nei to paties amžiaus jų protėviai!

Kas vyksta, kai daug ir ilgai sėdime?

Vien po dviejų valandų sėdėjimo HDL (gerojo cholesterolio) lygis nukrenta 20%, o dar po 24 valandų sėdėjimo insulino efektyvumas nukrenta 24% - taip padidėja rizika susirgti diabetu. Sėdėjimas padidina mirties riziką net 40%! 

Neveiklumas, sėdimas gyvenimo būdas yra vienas didžiausių pavojų šiuolaikiniam žmogui

Pasak „World Health Organization", fizinis neveiklumas, yra ketvirta pagrindinė mirties priežastis pasaulyje.

 Visa tai perskaičius nejučiom atsiranda motyvacija pakilti nuo kėdės ir apibėgti aplink namą - tai ypač būtų geras sprendimas! Tą pačią akimirką, kai pakyli nuo kėdės, organizmas pradeda save “tvarkyti” – pagerėja cukraus kiekis kraujyje, cholesterolio rodikliai ir trigliceridai. O reguliariai užsiimant fizine veikla padidėja kaulų tankis, sumažėja širdies ligų, insulto, diabeto, krūties, storosios žarnos vėžio, depresijos rizika. Jau nekalbant apie streso sumažėjimą, pasikeitusią miego kokybę ir kūno svorio balansą. 

Kodėl joga ir pilatesas?

Joga ir pilatesas yra užsiėmimai, kuriuos žmonės yra pamėgę dėl jų teikiamų privalumų. Joga yra nuostabi tuo, kad padeda ne tik sutvirtinti kūną, bet ir nuraminti mintis. Minčių ramuma mums, nuolat atakuojamiems informacijos, yra didžiulis išsigelbėjimas. O pilatesas veikia stebuklingai norint pagerinti laikyseną ir sustiprėti. Abu šie užsiėmimai taip išpopuliarėjo todėl, kad žmonėms vis labiau norisi balanso gyvenime. Nuolatinis stresas, sėdimas gyvenimo būdas, yra būtent tai prieš ką padeda kovoti joga ir pilatesas. Nors žmonės geriau jaučiasi jau po pirmų užsiėmimų, didžiausi jogos privalumai atsiskleidžia praktikuojant reguliariai. O geriausia yra tai, kad vos pradėjęs, iš tikrųjų nebenori sustoti…. Viskas ką reikia padaryti tai tiesiog pradėti!

Nors aš pati labai rekomenduoju jogą ir pilatesą, nes šie užsiėmimai yra mano mėgstamiausi ir padėjo man labai sustiprinti savo kūną ir suvaldyti stresą, aš dar labai skatinu pradėti daryti bet ką kas jums teikia malonumą. Dabar pat, tiesiog išeikit į lauką pasivaikščioti, vakare nueikit išravėti draugų darželį ar tiesiog eidami į darbą pasirinkit ilgesnį kelią, ir pasirinkit lipti laiptais vietoj lifto. Judėkit, ir viskas bus geriau!  

Ačiū Aistei Burnytei, Downtown jogos ir pilateso studijos Vilniuje įkūrėjai, už jos mintis bei įžvalgas. Daugiau idėjų bei stiliaus tendencijų jūsų laukia prisijungus prie Birutės Efekto!