Registruokis į efektą
LT

Kaip maistas gali padėti kontroliuoti stresą ir nerimo jausmą?

grįžti atgal

Ką, kada ir kaip valgome ir ar tai gali turėti įtakos ne tik mūsų grožiui, bet ir vidinei savijautai? Taip, be abejo, taip! Maistas gali būti vienintelis ir pats sveikiausias vaistas. Štai, keli patarimai, ką gali daryti, kad kaskart užkandžiaujant padėtum savo kūnui ir mintims tekėti ramia bei pozityvia vaga!

Kontroliuok savo cukraus kiekį kraujyje 

Kai kalbame apie sveikatą (ir kūno, ir minčių), negalime nuvertinti cukraus kiekio kraujyje balansavimo svarbos!

Kodėl? Vienu žodžiu: hormonai. Kai suvalgai kažką labai saldaus ar krakmolingo, tavo kūnas intensyviai dirba, kad pašalintų cukrų iš kraujo. Kadangi tada cukraus kiekis kraujyje staigiai krenta žemyn, išsiskiria adrenalinas. Šis hormonas padeda atstatyti cukraus balansą, tačiau sukuria ir "kaukis arba pralaimėk" efektą - būtent tai mus priverčia jaustis lyg balansuotume ant bedugnės krašto. 

Ką daryti? Atsisakyk rafinuoto cukraus ar perdirbtų angliavandenių - rinkis pilno grūdo produktus, išbandyk naujas daržovių kombinacijas bei valgyk daug vaisių. Juos valgant cukrus į mūsų kraują patenka lėtai ir stabiliai, o mes jaučiame vidinę ramybę (arba bent jau nejaučiame nereikalingo "iš niekur" atsiradusio nerimo jausmo). 

Kiek kavos yra per daug? 

Tyrimai rodo, kad žmonės linkę į nerimą ar stresą išgeria daugiau kavos. Paradoksalu, būtent tokių žmonių metabolizmas lėčiau įsisavina kafeiną. Ką tai reiškia? Stimuliuojantis efektas išlieka daug ilgiau ir iššaukia susierzinimo jausmą. Tiesa, kad yra žmonių, kurie prieš miegą gali išgerti puodelį kavos ir puikiai pailsėti. Tačiau ne visi mes tokie ir jei antras puodelis kavos dienoje Tave verčia jaustis, lyg "širdis lipa per gerklę" - rinkis tiesiog didžiulę stiklinę natūralaus mineralinio vandens. Jame esantys elektrolitai pamaitins tavo nervų sistemą, o ne ją išsunks!

Kada paskutinį kartą tikrinaisi geležies kiekį kraujyje? 

Kiek dažniau moterys, bet ir vyrai kenčia nuo chroniško nuovargio, kurį iššaukia geležies stygius. Kaip dažnai valgome žalias daržoves, ypač brokolius ar raudonuosius kopūstus? Lengvai randami kiekviename prekybos centre ir jei vartojami nuolat, jie daro stebuklus! Taip pat, moliūgų bei sezamų sėklos turi daugybę geležies - dar du nesunkiai parduotuvėje randami ingredientai. Beje, nuovargį jaučiame ne tik dėl geležies stygiaus, B grupės vitaminai, ypač B6 stygius, sukelia chroniško nuovargio jausmo. Geros naujienos, kad ankščiau išvardintuose produktuose, šių medžiagų gausu! 

Kuo įvairiau ir didesnį racioną produktų valgysime, tuo laimingesni jausimės! 

Daugiau  sveiko maisto idėjų bei stiliaus tendencijų Tavęs laukia prisijungus prie Birutės Efekto!