Registruokis į efektą
LT

Kaip išgerti daugiau vandens ir apsisaugoti nuo dehidratacijos?

grįžti atgal


Vasara yra laikas, kai daug keliaujame, būname lauke, aktyviai leidžiame laisvalaikį, tačiau šilti orai ne visada teigiamai veikia žmogų. Karštas, drėgnas ar dažnai kintantis klimatas kaip ir gera mankšta sukelia gausų žmogaus prakaitavimą, o tai gali reikšti organizmo dehidrataciją. Tuomet dažniausiai sutrinka normali fiziologinė veikla ir galimas elektrolitų disbalansas. Tam, kad žmogaus organizmas ir toliau sėkmingai funkcionuotų, tai yra virškintų, perneštų maisto medžiagas, šalintų, palaikytų raumenų tonusą, drėkintų odą, reikėtų nepamiršti kelių svarbių dalykų.

Gerti daug vandens.

Svarbu klausyti savo organizmo ir nuolat gerti vandenį, ypač vasarą, kadangi organizmas linkęs prakaituoti daugiau nei įprastai. Išgeriamo vandens kiekis gali skirtis priklausomai nuo amžiaus, fizinio aktyvumo, mitybos, tačiau norma yra apie 8 vandens stiklinės kasdien. Kad lengviau išsiugdytumėte šį įprotį, palanku nuolat su savimi nešiotis buteliuką ar gertuvę, saldintus gėrimus keisti paprastu gazuotu vandeniu, išgeriamo vandens kiekį sekti telefono programėlėse, pvz. "Daily Water". 

Valgyti daugiau vaisių ir daržovių.

Vaisiai ir daržovės savyje turi daug vandens ir naudingų elektrolitų, todėl tai padės išvengti dehidratacijos. Be to, papildomai gausite vitaminų, skaidulų ir kitų naudingų medžiagų. Geriausia valgyti sezoninius vaisius ir daržoves, tačiau ypatingai daug vandens savyje turi šie produktai: kokosų vanduo ir kokosų pienas, salierai, arbūzai, agurkai, kiviai, cukinijos, citrusiniai vaisiai, morkos, ananasai.

Ieškoti sveikų alternatyvų įprastam vandeniui

Jei paprasto vandens daug išgerti nepavyksta, pabandykite gerti mažai cukraus turinčius, bet taip pat gaivinančius gėrimus. Pavyzdžiui, kokosų vanduo, šviežios daržovių sultys, vanduo su įpjaustytais vaisiais, žolelių arbatos, vaisių kokteiliai, gazuotas vanduo ar net kombucha. Taip pat ir švelniai gazuota Birutė dėl tūkstančių elektrolitų kiekviename buteliuke daug greičiau atstato kūno skysčių balansą. 

Gerti daugiau vandens, kai sportuojate ar sergate

Jei dienos metu aktyviai sportuojate ir dėl to daugiau išprakaituojate, rizikuojate netekti elektrolitų. Tas pats vyksta sergant, kai pakyla kūno temperatūra. Tokiu atveju organizmas netenka daug skysčių, elektrolitų ir juos reikia atstatyti. Net jei nesate ištroškęs, patariama gerti daug vandens. Išgerkite stiklinę prieš sportą, sportuojant taip pat nepamirškite gurkšnoti vandenį, o po treniruotės taip pat bent stiklinę. Sergant, esant pakilusiai temperatūrai vandenį gerti reikėtų mažais gurkšniais, bet nuolat.

Daugiau sveikos gyvensenos idėjų Tavęs laukia prisijungus prie Birutės Efekto!